Две от най-влиятелните марки на планетата, Apple и IKEA разкриха, че работят заедно върху новото приложение за пазаруване, базирано на AR, което трябва да започне през есента на 2017 г.
Представено на конференцията на световните разработчици на Apple на 5 юни 2017 г. и на Деня на демократичния дизайн на IKEA на 7 юни, новото приложение AR ще помогне на клиентите на IKEA да видят как продукти ще изглеждат в собствените им домове, преди да бъдат закупени.
Майкъл Валдсгаард, лидер на цифровата трансформация в IKEA Systems, каза на шведския уеб сайт Di Digital, че приложението ще бъде най-голямата платформа AR в света.
"Това ще бъде първото приложение за увеличена реалност, което ще ви позволи да вземате решения за покупка", каза той.
Valdsgaard също намекна, че в бъдещите версии на приложението покупката може да се осъществи дори и в платформата. "В идеалния случай можете да поставите диван в дома си с помощта на приложението и след това с едно кликване да го добавите в пазарската кошница на сайта за електронна търговия."
След пускането си по-късно тази година IKEA очаква, че в приложението ще има между 500-600 продукта и че в бъдеще приложението ще играе ключова роля в пускането на нови продуктови линии.
"Когато пуснем нови продукти в бъдеще, те първо ще се появят в приложението AR", каза Валдсгаард.
Въпреки че приложението не е първото нахлуване на ИКЕА в света на АР - през 2014 г. шведският търговец на мебели добави към каталога си функцията за увеличена реалност, което позволява на клиентите да видят какви продукти ще изглеждат в домовете си - Valdsgaard смята, че благодарение на Apple Експертиза, той ще стане "най-голямата платформа за АР в света през нощта".
"Мисля, че подобрената реалност и виртуалната реалност ще се превърнат в пълен геймплей за търговията на дребно по същия начин, както интернет", каза Валдсгаард. - Само този път много по-бързо.
IKEA и APPLE създават приложение, което ще промени играта